Yleiset ehdot2020-10-27T15:05:04+00:00

Yleiset ehdot

Näitä European Foods OÜ:n, rekisterikoodi 12548039, (jäljempänä ICONFIT) osto- ja myyntiehtoja (jäljempänä ehdot) sovelletaan kaikkiin yksityishenkilöihin (jäljempänä ostaja), jotka ostavat tuotteita tai tilaavat palveluja ICONFIT-verkkokaupan kautta.

Maksamalla kyseisellä verkkosivulla tehdyn tilauksen ostaja vahvistaa hyväksyvänsä nämä yleiset ehdot.

ICONFIT pidättää oikeuden muuttaa tai täydentää ehtoja ja hinnastoa ilman erillistä ilmoitusta. Kyseisistä muutoksista ja täydennyksistä ilmoitetaan verkkosivulla www.iconfit.eu, ja ne astuvat voimaan julkaisuhetkestä alkaen.

Kaikkia ICONFIT-verkkokaupassa vierailun ja ostosten tekemisen yhteydessä ilmoitettuja henkilötietoja käsitellään luottamuksellisina tietoina. Syöttämällä tietojaan verkkokaupassa ostaja antaa oikeuden kerätä ja käsitellä ostajan henkilötietoja (yrityksen nimi, nimi, puhelinnumero, toimitus- ja/tai rekisteröintiosoite, sähköpostiosoite jne.) sekä välittää ostajan henkilötietoja tuotteen toimittavalle henkilölle tuotteen toimittamista varten. Ostaja myös vahvistaa, että ICONFIT voi näyttää tilaustiedoista 24 h kuluessa julkisesti kotisivullaan tilaajan etunimen ja tilattujen tuotteiden nimet tiedottaakseen muita asiakkaita äskettäisistä myynneistä. Salattu tietoliikennekanava Maksekeskuksen kanssa takaa ostajan henkilö- ja pankkitietojen turvallisuuden, eikä ICONFIT pääse käsiksi niihin.

ICONFITilla on oikeus käyttää ostajan antamaa tuotteen toimitus- ja/tai rekisteröintiosoitetta tuotteitaan ja palveluitaan koskevien mainosten ja muun tiedon välittämiseen korkeintaan kerran kuukaudessa sähköpostitse. Ostaja voi kieltäytyä sähköpostiviesteistä napsauttamalla saamassaan sähköpostiviestissä olevaa luopumislinkkiä.

Näiden ehtojen lisäksi verkkokaupasta ostettaviin tuotteisiin liittyviin oikeussuhteisiin sovelletaan Viron tasavallassa voimassa olevaa velvoiteoikeuslakia (jäljempänä VÕS), kuluttajasuojalakia (jäljempänä TKS) sekä muita lakeja.

Verkkokaupan tilausprosessi

Ostaja lisää haluamansa tuotteet ostoskoriin.

Tehdäkseen tilauksen ostaja painaa Ostoskori-sivulla olevaa painiketta ”Siirry maksamaan” tai ostoskorin sisältöä kuvaavaa tietopainiketta.

Ostaja tarkistaa tietonsa (nimi, sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero), valitsee tuotteiden vastaanottamiseen sopivan Omniva-pakettiautomaatin (tai syöttää toimitusosoitteen lähetille, jos toimitustavaksi on valittu lähettipalvelu), valitsee maksamiseen sopivan verkkopankin tai korttimaksun ja tarkistaa ostosumman.

Tarkistettuaan tietojen paikkansapitävyyden ostaja napsauttaa sivun alaosassa olevaa ruutua ”Hyväksyn myyjän ehdot” sekä painaa ”Maksa”-painiketta.

Tuotteiden toimitus

Ostaja voi valita tuotteiden toimitustavan. ICONFIT tarjoaa tuotteiden toimitukseen seuraavia toimitustapoja:

– Omniva- ja SmartPOST-pakettiautomaatit kaikkialla Virossa (ilmainen toimitus väh. 40 €:n tilauksille. Tilaussumman ollessa pienempi 4,90 €);

– lähettipalvelu kaikkialla Suomessa (ilmainen väh. 60 €:n tilauksille. Tilaussumman ollessa pienempi 7 €);

ICONFIT hyväksyy maksut vain euroina (EUR) ja tarjoaa seuraavat maksuvaihtoehdot:

– suoraan Maksekeskuksen pankkilinkkien sekä luottokortit kautta;

Ostajan etukäteen verkkokaupassa maksamat tilaukset käsitellään vastaanottohetkestä arkisin 09.00–17.00.

Takaamme tuotteiden toimituksen 2 arkipäivän kuluessa. Lähetämme kuitenkin yleensä kaikki arkisin ennen klo 14.00 tehdyt tilaukset samana päivänä. Suomessa SmartPost toimittaa paketin 1-3 päivään mennessä. Saarilla toimitusaika voi olla päivän pidempi. Enimmäistoimitusaika on 3 työpäivää.

Myyntisopimuksen irtisanominen ja tuotteiden palauttaminen

ICONFITilla on oikeus irtisanoa verkkokaupan välityksellä solmittu myyntisopimus ilman sanktioita ja olla tarjoamatta palvelua tai luovuttamatta tilattuja tuotteita seuraavissa tapauksissa:

– tuote on loppunut varastosta

– tuotteen hinta tai ominaisuudet on esitetty väärin verkkokaupassa verkkokaupan järjestelmävirheen vuoksi.

Jos ICONFIT ei pysty täyttämään verkkokaupassa tehtyä tilausta, ostajalle ilmoitetaan siitä tilauksen tekemisen yhteydessä annettuun puhelinnumeroon tai sähköpostiosoitteeseen 2 arkipäivän kuluessa. Ostajan maksama ennakkomaksu palautetaan 3 arkipäivän kuluessa, ellei ostajan kanssa ole sovittu toisin.

Jos tuote ei vastaa vaatimuksia tai siinä on puutteita, ostajalla on oikeus vaatia ICONFITilta tuotteiden korvaamista vaatimustenmukaisilla ja/tai virheettömillä tuotteilla tai irtisanoa myyntisopimus ja palauttaa vaatimustenvastaiset tuotteet ICONFITin kustannuksella. Ostettuja tuotteita ei voida palauttaa, jos ne on valmistettu ostajan henkilökohtaiset tarpeet huomioon ottaen ja ostajan antamien ehtojen mukaisesti.

ICONFIT ei vastaa tuotteiden puutteista, jotka aiheutuvat:

– ohjeiden ja/tai suositusten vastaisesta käytöstä;

– ohjeiden ja/tai suositusten vastaisesta säilytyksestä;

– ostajan tahallaan tai tahattomasti aiheuttamista vahingoista;

Kuluttajamyynnissä myyntisopimuksen irtisanomiseen ja vaatimustenvastaisten tuotteen palauttamiseen sovelletaan Viron velvoiteoikeuslain asetuksia. Elintarvikkeilla ei ole 14 päivän myyntisopimuksen purkamisoikeutta elintarvikehygieniasyistä ja ICONFIT ei voi laittaa palautettuja tuotteita uudelleen myyntiin.

ICONFIT suostuu purkamaan myyntisopimuksen vain silloin, jos tuotteita koskevat tiedot eivät pitäneet paikkaansa tai asiakkaalle on lähetetty tilausta vastaamaton tuote. Ostajan on lähetettävä vapaamuotoinen ilmoitus ICONFITin sähköpostiosoitteeseen info@iconfit.eu 3 arkipäivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Vapaamuotoisessa ilmoituksessa on mainittava tiedot palautettavista tuotteista, palautuksen syy ja tilausnumero.

Vaatimusten vastaisia tuotteita palautettaessa tuotteista maksettu summa ja palautustoimituskustannukset siirretään ostajan pankkitilille (samalle, jolta tilaus alunperin maksettiin) viimeistään viiden päivän kuluttua tilauksen peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta, jos palautetut tuotteet ovat saapuneet ICONFITiin.

Jos tuotteiden palauttamisen jälkeen ICONFITin suorittamassa tuotteiden kunnon tarkastuksessa on käynyt ilmi, että palautettuja tuotteita on käytetty tai niiden kunto on heikentynyt, ostajan on korvattava tuotteen arvon laskeminen. ICONFIT voi esittää tätä koskevan vaatimuksen 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta ja ostaja on velvollinen korvaamaan tuotteen arvon laskemisen.

Jos ostaja ei hyväksy kuittausilmoituksessa ilmoitettua arvonlaskua, ostajalla on oikeus käyttää tuotteen arvonlaskun varmistamiseen puolueetonta asiantuntijaa. Selvitykseen liittyvät kustannukset jaetaan ostajan ja ICONFITIN kesken, paitsi silloin, jos yhden osapuolen kanta osoittautuu ilmeisesti perusteettomaksi. Siinä tapauksessa selvitykseen liittyvät kustannukset maksaa osapuoli, jonka kanta osoittautui ilmeisesti perusteettomaksi.

Luottokorttimaksut palautetaan vain samalle kortille, jolta maksu suoritettiin.

Vastuu

ICONFIT vastaa ostajalle ja ostaja vastaa ICONFITille näiden ehtojen rikkomisen toiselle osapuolelle aiheuttamasta vahingosta Viron tasavallassa voimassa olevien lakien mukaisesti.

ICONFIT on henkilötietojen vastaava käsittelijä. ICONFIT välittää maksujen suorittamiseen tarvittavat henkilötiedot valtuutetulle käsittelijälle Maksekeskus AS:lle.

ICONFITIN ja ostajan välillä verkkokaupasta ostettaessa syntyvät erimielisyydet ratkaistaan neuvottelemalla. Jos sopimukseen ei päästä, ostajalla on oikeus kääntyä oikeuksiensa puolustamiseksi Harjun käräjäoikeuteen tai tehdä valitus kuluttajavalituslautakunnalle Viron kuluttajaviraston kautta. Lautakunnan puoleen kääntyminen on kuluttajalle ilmaista ja kaupan arvon on oltava yli 20 euroa. Kuluttaja voi esittää valituksen itse tai edustajan välityksellä. Kuluttajansuojalautakunnan tiedot on ilmoitettu Viron kuluttajaviraston verkkosivulla. Ota yhteyttä Euroopan unionin kuluttajaneuvontakeskukseen Euroopan unionin jäsenvaltioissa ilmenevien ongelmien ratkaisemiseksi.